נכון, אתה לא יכול להשיג הכול בכסף. אבל בלי כסף אתה לא יכול להשיג כלום (א. ש)
|
|
|
העתיד בכדור בדולח
על חיזוי העתיד בעזרת כדור בדולח
אלה שונייה, מייסדת "בית הספר למקצועות אזוטריים ומטאפיזיים", עוסקת במשך שנים ארוכות בתיעול [תקשור] באמצעות כדור בדולח והיא אף נוהגת להדריך ולהעניק המלצות והנחיות לקורא המתחיל. עם זאת, שונייה מעדיפה לעבוד באמצעות כלים "אובייקטיביים" – שאפשר לבצע בסיועם חישוב ומיפוי נתונים כדוגמת נומרולוגיה ואסטרולוגיה בורמזית [גם טארוט הוא בר חישוב ומיפוי].
כדורי הבדולח הנמצאים בחדרה, מעניקים לה בעיקר אנרגיות ומסייעים לה לפרש את הנתונים. לדבריה, תיעול [תקשור] גוזל אנרגיה רבה ואפשר להגיע לתוצאות טובות באמצעים אחרים. "האנרגיות דורשות תעצומות נפש בכדי להכיל אותן". עם זאת, למתעל [מתקשר] המתחיל היא מספקת מספר המלצות שיקלו עליו בדרך לא קלה זו.
"הדבר הכי חשוב הוא הטיפול בכדור בדולח. כך נוצר קשר בין המתקשר לבין הכדור. במשך הזמן ניתן להגיע למצב שבו אנו 'מדברים' עם הכדור, שומעים אותו ויודעים מה הוא מבקש מאיתנו".
היא ממליצה על עבודה עם כדורי קוורץ בהם יש צורות, ולא עם קריסטל בקוטר של כ-15 סנטימטרים, שקטן מדי לדעתה, ומה שרואים לא מספיק ברור. אך מעל לכל שונייה ממליצה "לפתח ביטחון עצמי, דעה עצמאית, אסרטיביות ונחישות, אחרת לא נוכל לעבוד עם האנרגיות הללו, הדורשות תעצומות נפש בכדי להכיל אותן".
"דווקא העננות והסדקים הנמצאים בתוך הקוורץ, יכולים להוסיף ליכולת הראייה, מאחר ובתצורות שבקוורץ ניתן לראות צורות שונות".
קורס מזורז לקורא המתחיל בכדור בדולח
לפני הכול:
- הצב את הכדור במרחק בו תוכל להתבונן בו בצורה נוחה.
- הגן על הכדור מקרינות אור החודרות לחדר כדי לקבל צבע שולט יחיד.
- ודא שהתאורה בחדר רכה ושוררת בו אווירה נינוחה.
- הרגש את הכדור.
- אם אינך מעוניין להשאיר את הכדור על המעמד שלו, תוכל להחזיקו בכף ידך או להניחו על פיסת משי בצבע כהה.
- חשוב מכל: לא להביט בכדור במבט שטחי בלתי מרוכז. עליך לסגל לעצמך מבט של ריכוז עמוק וחודר. סבלנות ואימונים יאפשרו לך עם הזמן לבחון תמונות, צורות ודמויות.
- אל תצפה לראות דמויות מדויקות. לעתים קרובות מה שתראה ידמה לדמות מטושטשת ובלתי מזוהה.
התנועות
ראשית, בחן את התנועות בתוך הכדור: ראה אם הן צורות עולות ונופלות, נעות קדימה או לאחור כגלי הים.
- תנועה מלמעלה למטה: מכשול, מעצור, עיכוב, או מניעה לגבי תוכניותיו של המתייעץ.
- תנועה מלמטה למעלה: הצלחה, התשובה לשאלה היא חיובית.
- תנועה מימין לשמאל: הנתונים נוגעים ללב ולרגשות, כמו גם לנושאים מוסריים ורוחניים.
- תנועה משמאל לימין: התנועות נוגעות לחייו הגשמיים של המתייעץ, כגון עבודתו, מעמדו החברתי, ביתו ונכסיו.
לכל צבע המופיע בכדור יש משמעות. דוגמאות לצבעים:
- שחור: סימן להתרוששות, אסון, מחסור או מצוקה; סירוב ולעתים אבל.
- לבן: סימן חיובי. הוא מבשר הצלחה ומביא אהבה מתמשכת.
- ירוק וכחול: סימנים טובים לעסקים ותוכניות אחרות.
הדמויות
הדמויות חולפות לעתים קרובות במהירות: עליך לתפוס אותן מיד. חלקן עשויות להיראות מוזר, אך לכולן משמעות מסוימת.
עד כאן דברים כפי שהופיעו בכתבתה של ענבל דרור (2008), באתר ifeel
אולם, פרטים חשובים על עבודה אמיתית עם כדור בדולח לא הופיעו בכתבה הנ"ל, ואוסיף אותם בכדי שעניין קריאה בכדור בדולח יהיה נהיר.
הדבר החשוב ביותר, שלא מוזכר בספרים ניו אייג'ים העוסקים בהדרכה בקריאה בכדור בדולח, הוא שהקורא בכדור בדולח לא רואה את התמונות בכדור עצמו, אלא "רואה אותם בראש שלו". כדור הבדולח משמש רק כשטח מיקוד, והתצורות שבו מסייעות לתמונות שבראש "להסתדר" בהתאם. ומכיוון שכך, כדור בדולח קוורץ עם תצורות מומלץ יותר מכדור בדולח ללא תצורות.
עכשיו, כדי "לראות את התמונות בראש", יש הכרח קריטי שהקורא יכנס למצב נפשי מסוים, שמתרחש בשני אופנים:
- כניסה לטראנס נפשי מלא.
- סיוע בעזרים משני תודעה.
מתוך כך אפשר להבין בנקל מדוע העיסוק בקריאה בכדור בדולח לא ממש פופולארי כיום, כי הכניסה לאחד משני המצבים הנפשיים, שהם תנאי לקריאה בכדור בדולח, לא נגישים בנקל למבקשים לעסוק בכלי הדרכה עתיק זה.
כניסה לטראנס מלא, כפי שהסברתי למראיינת, צורכת אנרגיות הדורשות תעצומות נפש גדולות.
המצב השני דורש שימוש בעזרים משני תודעה. המאסטרים העתיקים השתמשו בדרך כלל באדי אופיום, לכן החדר או האוהל שלהם היה תמיד אפוף עשן סמיך וריח כבד עמד באוויר, שמן הסתם גם הלקוח הושפע מהם.
אמנות כניסה לטראנס מלא ידועה היום אך למתי מעט, מקצת השאמאנים האותנטיים שעוד נותרו בעולם ואי אלו אנשים המוכנים "לשרוף" כמות אנרגיה גבוהה, שיכלו להשתמש בה למען צרכים התפתחותיים אישיים שלהם.
השימוש באופיום הוא בלתי חוקי, גם אם אלה רק האדים של האופיום. מכאן מובנת ירידת קרנה של הקריאה בכדור בדולח – לרוב הוא משמש היום רק לקישוט מקום העבודה של העוסקים במה שמכונה היום באופן גורף, בהגדרה שגויה, מיסטיקה.
עובדה מעניינת, אך ידועה אך למתי מעט, היא שהמקדש בדלפי, יוון, המקום המפורסם של כוהנות האוראקלים, היה בנוי על מיקום שהעלה אדי גז, אשר גרמו לכוהנות לשינוי מצב התודעה שלהן, וכך יכלו להיכנס לעולמות האחרים ומשם להביא את האוראקלים. מן הסתם, גם מי שבאו להיוועץ בכוהנות במקדש בדלפי, גם הם הושפעו מנשיפת הגזים.
הלקוח הכי מפורסם של האוראקל מדלפי הכוהנת סיביל, היה אלכסנדר מוקדון, או כפי שהוא מכונה גם אלכסנדר הגדול (356 לפנה"ס - 10 ביוני 323 לפנה"ס).
בשלב די מוקדם בחייו של אלכסנדר הגדול נודע לו כי אביו אינו המלך פיליפ, אלא מצרי מסתורי, אשר ערך ביקור בחצר המלוכה היווני ופיתה את המלכה אולימפיה, אישתו של פיליפ. אם כך, אביו מולידו של אלכסנדר היה אותו מצרי מסתורי, שלא היה אלא אל, אשר הסווה היטב את אלוהותו בעת ביקורו ביוון, הוא האל המצרי אמון ( Amonאו Amun).
אחרי הירצחו של המלך פיליפ, אלכסנדר בכל זאת עלה על כס המלוכה. אך נשמתו הייתה שסועה ומיוסרת, מאפיין המצוי אצל ילדים שאינם יודעים אל נכון מי הוא אביהם מולידם, אשר גדלים להיות מבוגרים מיוסרים. הנושא הכאוב לא הניח לאלכסנדר לחיות את חייו באופן רגיל. לפני יציאתו למשימה הצבאית באסיה, הוא ביקש להיוועץ באוראקל בדלפי, אצל הכוהנת המפורסמת סיביל. האם הוא בן אלמוות? האם הוא בנו של אל?
התשובות של האוראקל היו כמו תמיד לקוניות ומסתוריות. אך דבר אחד היה ברור לאלכסנדר מתוך דבריה של הכוהנת; הוא ימצא את התשובה במצרים, בנווה מדבר בסיוה. אם כך, זו הייתה הסיבה העיקרית למסעותיו של אלכסנדר, כיבוש העולם הייתה רק סיבה משנית, אשר נבעה מתוך הסיבה הראשונה.
בהגיעו של אלכסנדר למקדש בממפיס (היא מוף, מֶנֹ-פר העתיקה), מצרים, הכוהנת אישרה את השמועה של היותו בנו של האל אמון, והעניקו לו עצה לנסוע לתבאי (היום קרנאק ולוקסור), למקדשו של האל אמון. אך במקום לנסוע לתבאי, אלכסנדר התעקש לדבוק בהדרכתה של האוראקל של הכוהנת סיביל מדלפי; ונסע למדבר בסיוה: הוא היה חייב לקבל אישור לאלמותיותו.
מה קרה באמת בפגישתו הפרטית ביותר עם האוראקל בסיוה איש אינו יודע, אך השמועה אומרת שאלכסנדר היה שבע רצון והכריז כי קיבל את התשובה אותה חיפש.
די ברור שבאותה הפגישה הגורלית עם האוראקל בסיוה, אלכסנדר הודרך לנסוע לבבל למקדשו של האל מרדוק. מרדוק הוא שמו הבבלי של האל המצרי אמון, או אמון-רא (Amon-Ra).
בסתיו, אחרי נצחונו על צבאות פרסיים אלכסנדר הגיע לבבל והתקבל שם בזרועות פתוחות. אבל האל מרדוק שכב מת לגמרי בארון מתים שכולו זהב, משוח בשמנים מיוחדים לשימור גופו. המחזה זעזע את אלכסנדר עד היסוד. הנה כאן שוכב לא סתם בן אלמוות, ולא סתם אביו מולידו, אלא אל – אחד מבני האלמוות. איזה סיכוי היה לו אם כן, לאלכסנדר, רק חציו אל, לחמוק ממוות?
האלים לא היו בני אלמוות. הם רק התאפיינו בחיים ארוכים מאוד, שנבעו מתוך כך שהם הגיעו מכוכב ששנה אחת שלו (ההקפה שלו סביב השמש) היא כמו 3.600 שנה של כדור הארץ. אולם, ככל שהאלים חיו יותר זמן בכדור הארץ, כך גם חייהם הלכו והתקצרו. הכוכב של האלים הוא הכוכב ה-12, ניבירו, או כפי שהוא מכונה בעברית, החוצה.
אלכסנדר, בהותירו אלפי עובדים לצורך שיקום מקדשו של מרדוק, הוא המשיך בכיבושיו; מפני שבתוך תוכו ידע כי את נפשו לא יוכל לשקם.
בשנת 323 לפנה"ס, אלכסנדר שב לבבל; אך כוהנות האוראקל בבבל אמרו לו לא להיכנס לעיר, כי אם יעשה כך, ימות. אך החיזוי הזה היה כבר קל, כי מרגע שאלכסנדר ראה את אביו האל נטול חיים ושוכב דומם בארון מתים זהב, בנישמתו פנימה הוא היה כבר בעצמו משול כמת, גופו עוד המשיך להתקיים קמעה אך רק לזמן קצוב.
אלכסנדר נכנס לעיר בבל, וכעבור זמן קצר חלה ומת.
למרות הכול, אלכסנדר זכה לאלמוות, לא באופן פיזי, אלא בזיכרון נצח קולקטיבי.
המסר בסיפור הזה, מלבד היותו כה אנושי, עצוב ופורש את פוטנציאל ההרס של אדם שלא יודע את שורשיו ואינו מחובר אליהם באופן בריא, הוא שעם כל הכוח והגדולה של האוראקל הגדולה בדלפי, הכוהנת סיביל, היא לא חזתה לאלכסנדר שבתוך חיפושיו אחרי אביו מולידו הוא ימצא את מותו שלו. היא לא יכלה לדעת זאת, כי גורלו של אדם אינו ידוע מראש לאף אחד, גם לא לאוראקלים הגדולים ביותר; וזה לתשומת ליבם לכל השואפים היום לתת ולקבל תשובות חד-משמעיות! ועוד בנושאים זניחים ופחותי ערך כגון: "האם הוא (או היא) יצלצל אלי?", "מתי אפגוש את האחד (או האחת)?", "האם אמצא עבודה?" וכיוצא באלה – הבל הבלים...
רק בטוב, אלה שונייה
|
|
|
|